Чому не розвивається найглибша гра про футбол Football Manager

Football Manager допомагає зрозуміти футбол краще, ніж будь-яка інша гра, багато в чому завдяки шикарній базі даних. Але із серією відбувається приблизно те саме, що і з FIFA.

Щоразу віддані фанати симулятора отримують мінімальну кількість змін та поправок до ігрового процесу. Здається, що розробники рік у рік просто перепродують той самий продукт, лише оновлюючи склади та цифри в назвах частин. Розбираємось, чому найглибша гра про футбол не розвивається.

У Football Manager немає сильних конкурентів. І це головна причина стагнації серії

Основна причина, через яку футбольний менеджер не прогресує, полягає у відсутності конкуренції. Із закриттям серії FIFA Manager 2013-го зник дух суперництва. Гідних альтернатив Football Manager немає і, здається, навіть не передбачається, адже такі ігри цікавлять лише невелику кількість гравців. Футбольний менеджер, як повноправний монополіст ринку, почувається вільно і змінюватися явно не хоче. А навіщо, адже фанати все одно гратимуть у це, у них просто немає іншого виходу.

MATCH ENGINE UPDATE |

Click below for the full changelist.https://t.co/NMYiqFUAmv

— Football Manager (@FootballManager) February 5, 2020

Візьмемо для прикладу Football Manager 20. Якщо ви грали, припустимо, в 18 або 19 частину, то при переході на 20 ви помітите якісь зміни лише за режиму топ-клубів, які мають у своєму розпорядженні фарми, молодіжні та юніорські склади. Саме для того щоб за прогресом резерву було простіше стежити, розробники додали центр розвитку. Раніше, щоб отримувати інформацію про молодих футболістів та виконавців, які виступають за ваш клуб на правах оренди, доводилося переглядати все вручну, або ж скористатися звітами скаутів. Однак навіть тут розробники примудрилися трохи схалтурити, адже якщо молодого гравця піднімають до складу першої команди, то він зникає з центру розвитку, і за його прогресом неможливо стежити.

Центр розвитку - це єдина помітна зміна порівняно з попередніми частинами. Ще, звичайно, змінився інтерфейс, але він став більш нагромадженим. Те, що раніше робилося у кілька кліків, тепер потребує десятка. У масштабах такої гри це триває сотні годин. І замість того, щоб йти шляхом спрощення, розробники, навпаки, все тільки ускладнюють. Коли справа доходить до реалізму, то спостерігаєш, як твої гравці при вході до штрафного майданчика починають витворювати щось неймовірне, вибираючи вкрай незручні точки для ударів. Улюблена позиція форвардів — це завдавати ударів, перебуваючи навпроти воріт. А про виходи віч-на-віч із воротарем і говорити не доводиться. Майже всі вони закінчуються ударом у «молоко». Що найцікавіше, будь-який нападник, що має гарну швидкість, легко відривається від захисників, регулярно тікаючи на рандеву з воротарем. Тільки, повторимося, реалізація цих моментів далека від ідеалу. Найкраще залітають голи з прострілів, подач верхи та стандартів.

Серію розробляє невелика британська студія. Якби штат компанії був збільшений, то, можливо, футбольний менеджер розвивався б швидше

Розробником Football Manager є студія Sports Interactive, яка базується в Лондоні та належить японській компанії SEGA. До складу Sports Interactive входить 70 людей. Для порівняння: серію спортивних симуляторів від Electronic Arts розробляє студія з 2 000 працівників. Складно розвивати серію, коли в тебе є невелика кількість людей. Так, звичайно, є менші студії, але коли ти розробляєш хардкорний симулятор з великою кількістю даних — ти обов'язково щось пропустиш і про щось забудеш. Тому з року в рік ми отримуємо невиправлені проблеми, відсутність прогресу та надто слабкий рівень штучного інтелекту.

Колектив розробників Football Manager

У гри невеликі продажі та завищена вартість

Продажі Football Manager 19 склали 2 мільйони копій. У масштабах цілого світу це невеликі цифри. У тієї ж FIFA продажі сягають 30 мільйонів копій. Проте порівнювати аркадний симулятор із хардкорним — безглуздо. Для свого жанру Football Manager показує непогані результати, але їх явно замало для того, щоб вивести серію на новий рівень. Скажімо так, продажі могли бути ще більшими, якби розробники знизили цінник хоча б до 1 рублів. При позамежній для гри такого рівня вартості в 500 2 рублів, її купують лише найвідданіші фанати серії. Інші чекають знижок, бо купувати футбольний менеджер за дві з лишком тисячі готові далеко не всі.

Football Manager це все ще гарна гра про футбол. Вона не намагається продати тобі лутбокси, не підсовує мікротранзакції, одним словом – не заважає тобі грати. У ній купа взаємозалежних між собою процесів. Ти можеш легко злетіти з посади, якщо щось ляпнеш в інтерв'ю і це почує твій спортивний директор. У тебе будь-якої миті можуть відвести зіркового гравця, запропонувавши йому жирний контракт. І тоді ти змушений включати мозок, щоб переконати його залишитися у клубі.

Два managers, два різних #FM20 approaches, один squad…

Find out which style wins in this week's #WednesdayWisdom ?‍?

✍️ @FM_Grasshopper x @DGear86https://t.co/P5mQzh6l2W

— Football Manager (@FootballManager) January 22, 2020

На жаль, через відсутність нормальної конкуренції та великого бюджету гра тупцює на місці. Місцева симуляція матчів відстає від футбольних трендів, двигун викликає один суцільний негатив, а грати проти комп'ютера легко – доводиться заради інтересу розпочинати сезон безробітним, з поганою репутацією та низькою ліцензією. Серії, однозначно, є куди розвиватися, але Sports Interactive, в силу вищезазначених причин, здається, просто ліньки робити свій симулятор краще.

Відгуки