Хто стане олімпійськими чемпіонами у Пекіні – Пападакіси чи Кацалаписи?

Два великі тренери – Олена Чайковська та Тетяна Тарасова – припускають, що на Олімпіаді-2022 «золото» у танцях може бути у російської пари. Все правильно, 50/50 - "золото" у наших може бути, а може й не бути.

Якщо акторська пара Пітт та Джолі була відома під ім'ям Бранджеліна, то Габріелу та Гійома називають «Пападакіси». Фігуристи стали в пару в 2008 році, причому Гійом довго не хотів виступати в дуеті. Справа була не в Габріелі, а в тому, що він хотів танцювати один. Перехід із одиночників у парники для Сізерона розтягнувся майже на два роки, але в результаті народився новий дует.

У юніорському віці найвищим досягненням фігуристів стало друге місце на чемпіонаті світу у своїй категорії у 2013 році. До речі, французи тоді поступилися майже семи балами російському дуету Олександра Степанова/Іван Букін.

Після переходу в категорію дорослих фігуристи поміняли тренерів та зробили якісний стрибок – свої перші чемпіонати Європи та світу французи виграли вже 2015-го.

Їхні тренери та хореографи Ромен Хагенауер, Марі-Франс Дюбрей та Патріс Лозон взяли все найкраще, що було у пари, додали цьому діаманту нових граней, змінили джерела світла. Французи спалахнули і буквально засліпили весь світ. Переплутати їх з будь-ким з того часу було неможливо, стиль Пападакісов став у фігурному катанні самостійною величиною.

У 2016 році Габріела та Гійом знову домінували, а ось у 2017-му, вигравши чемпіонат Європи, на чемпіонаті світу вони поступилися за сумою менше 1,5 балів канадцям Тессе Вертью/Скотту Моїру і посіли друге місце. У короткій програмі зі світовим рекордом тоді виграли канадці, а у довільній, теж із рекордом, – французи.

Вертью та Моїр, які вже були олімпійськими чемпіонами 2010 року та срібними медалістами 2014-го, за два роки після Сочі вирішили повернутися і знову замахнутися на олімпійське «золото». Ситуація була для Пападакісов психологічно непростою подвійно, враховуючи те, що канадці вирушили до групи до своїх колишніх тренерів – Хагенауера, Дюбрея та Лозона. Дві конкуруючі пари тренувалися на одній ковзанці.

В олімпійському сезоні 2017/2018 Габріела та Гійом виграли чемпіонат Франції, фінал Гран-прі та, з новими світовими рекордами, чемпіонат Європи. Вони були чудово готові на Олімпіаді, але тут сталося неймовірне - на початку ритм-танцю у Пападакіс розстебнулася сукня і автоматично пішов мінус бал за недбалість у костюмі. За словами Габріели, між коротким та довільним прокатом вона, не перестаючи, плакала майже 12 годин. У сукні, що розстебнулася, були винні одночасно і всі, і ніхто.

Олімпійські чемпіони, які вже стали олімпійськими, у командних змаганнях Вертью і Моїр в особистій програмі за ритм-танець отримали на три бали більше, ніж днями раніше. Як потім виявиться, і за довільний танець у одиночному прокаті їм поставили на чотири бали більше.

У довільній програмі Пападакіс та Сізерон каталися, як востаннє, виплескуючи під звуки «Місячної сонати» всю свою лють на несправедливість того, що сталося. Нічого сильнішого за цей прокат у їх виконанні ні до, ні після ще не було.

Французи виграли довільний танець зі світовим рекордом, але до золотої медалі Олімпіади забракло 0,79 бала (206,07 – перше місце, 205,28 – друге). Було психологічно тяжко, але вони пережили цей програш. Через місяць Пападакіси знову переможуть на чемпіонаті світу, а наступного сезону-2018/2019 виграють і Європу, і світ, і встановлять нові світові рекорди.

В історії танців на льоду ще ніколи не було такої пари. Вони не разом, вони – одне ціле, коли душа і кров нероздільні, зріднившись із землею, сплетячись гілками. Їхнє подання на льоду починається задовго до перших музичних нот і не закінчується із завершенням фонограми. Вони – душа танцю, вони в танці – єдиний організм, вони є – танці на льоду. Їхні рухи спаяні і злиті, вони продовжують і доповнюють один одного, накочуючи хвилями, відбиваючи ці хвилі, нескінченно дроблячи і ускладнюючи малюнок.

Перед контрольними прокатами-2019/2020 збірної Росії голова тренерської ради ФФКР Олена Чайковська дала такий коментар: «Чекаємо на прозріння від наших танцювальних пар. Ми налаштовані, щоб до Олімпійських ігор повернути золоту медаль у нашій російській дисципліні. Зараз стежитимемо за танцюристами як ні за ким іншим».

Півроком раніше, на чемпіонаті світу Тетяна Тарасова була конкретнішою і сказала, що Вікторія Синіцина та Микита Кацалапов зможуть у майбутньому «перекатати» Пападакіс та Сізерона.

Про цю російську пару ми докладно розповідали у статті "Все тільки починається. Кацалапов та Синіцина на шляху до Олімпіади-2022».

Кацалаписи справді показали серйозний прогрес, почавши працювати з Олександром Жуліним, але пошук свого стилю, свого обличчя, свого місця дуету все ще продовжується.

«Свіжі, бадьорі, готові на все» срібні призери чемпіонату світу-2019 минулого сезону перевершили себе, перевершили решту пар на планеті, але поки не наблизилися до французів. Пападакіс і Сізерон виступають у власній лізі, а їх програми, як у вир, затягує всіх без винятку. Глядачі забувають, хто на льоду, і хто вони самі, і віддаються дійству без решти. Габріела та Гійом у танці – повітря, вода, земля, вогонь, вони – життя, а бути кращим за саму сутність життя в музиці поки нікому не вдавалося.

Синіцина та Кацалапов дуже намагаються, але розчинитись у танці та розчинити у ньому глядачів фігуристам ще жодного разу не вдалося. Поки за програмами Вікторії та Микити російські вболівальники спостерігають, як батьки дивляться на своїх дітей під час ранку: ось, які наші молодці, які гарні, ось вони що вміють, і те, і це, і ось так із поворотом, і з притопом, і з прихлопом. Так, вони вже багато вміють, але, на жаль, щоб перемогти Пападакіс та Сізерона, цього недостатньо.

Хто ще може обіграти французів? Суперники Пападакісов ще з юніорських часів Степанова/Букін на чемпіонаті світу-2019 посіли четверте місце. Як обігравати – пам'ятають, але з 2013 року більше жодного разу не виходило.

Окрім двох провідних танцювальних пар, у Росії із реальних претендентів є Софія Євдокимова/Єгор Базін, Тіффані Загорські/Джонатан Гурейро та Бетіна Попова/Сергій Мозгов. Але цим дуетам за два роки потрібно здійснити колосальний прорив. Встигнуть чи все-таки їхня черга – Олімпіада-2026?

Розмови, які ходили у міжсезоння, що Олена Ілліних та Дмитро Соловйов встануть у пару та відновлять кар'єру, схоже, залишилися лише розмовами: починати працювати з нуля за кілька років до Олімпіади – це несерйозно.

До Пекіна-2022 ще два повноцінні сезони, які претенденти на танцювальний трон витрачатимуть з користю. І немає сумнівів, що поки що чотириразові чемпіони світу, п'ятиразові чемпіони Європи та срібні олімпійські призери Габріела Пападакіс та Гійом Сізерон до своєї наступної Олімпіади підійдуть у всеозброєнні, а їхні костюми будуть бездоганними.

Чи набриднуть за цей час Пападакіси суддям? Навряд чи. Чи зможе хтось перекатати Пападакісов? Охочих – черга, але чи вдасться це комусь навіть під наглядом і за допомогою Олени Чайковської та Тетяни Тарасової – покаже лише час. У сезоні-2019/2020 теж буде видно – чи скорочується розрив між російськими парами та французьким дуетом, чи наші прогресують, а французи, як і раніше, прогресують не менше, зберігаючи статус-кво.

Відгуки